Az ajándék olyan ingó, ingatlan, vagyoni értékű jog, illetve előny, szolgáltatás, pénzbeli, valamint nem pénzbeli juttatás, kedvezmény, esetleg meghívás, amelynek pénzben kifejezhető értéke van. Ez az üzleti kapcsolatépítési folyamat része, de ajándékot adni, illetve elfogadni csak a szokásos és racionális mértékben megengedett. Vagyis, a szabályzatban előre meghatározott maximális mértéket ajándéknyújtóként egy naptári évben nem léphetjük át. Máskülönben az ajándékozás az egyéni érdekek előmozdítására is alkalmas, mely így befolyásolhatja a döntéshozatalt, valamint a munkaadó iránti elkötelezettség csökkentéséhez vezethet. Ezért a jogszerűtlen befolyásolásnak még a látszatát is kerülni kell. Az ajándékok és meghívások kizárólag üzleti címre címezhetők.
Források:
Bácsfalvi András: Compliance alapok. A „compliant” vállalati kultúra megteremtése c. előadása alapján